18. května 2015

Svět knihy 2015


V sobotu jsem musela, asi jako každý správný knihomol navštívit veletrh Svět knihy. Dlouho jsem přemýšlela, jestli nejít raději v pátek odpoledne, možná by tam bylo méně lidí, ale nakonec jsem to zavrhla. Navíc, jsme tam s mamkou vyrazily poměrně brzo, asi na desátou, v domnění, že tak zabráníme masám lidí, aby nás ušlapaly. To se nám z části sice povedlo, opravdu to nebylo tak hrozné, ale dusný vydýchaný vzduch a horko v levém křídle, byly zkouškou výdrže. U některých stánků bych se určitě zdržela déle, kdybych tím nebyla ovlivněna.

Prošly jsme si všechny stánky, akorát se mi nějakým způsobem podařilo vynechat Jotu, přestože jsme uličkou, kde měla stánek určitě šly, takže je to záhada. Z toho jsem dost zklamaná, knížky od Joty mám moc ráda a navíc u nich každým dnem vyjde knížka Mise zapomnění od autorky Maríi Dueňasové, která napsala Čas mezi šitím, což je momentálně ta nejúžasnější kniha, kterou jsem četla. A protože je to autorčina prvotina, na Misi zapomnění se třesu už delší dobu a chtěla jsem se na ni trochu poptat. V tom zmatku a spoustě knih, které na veletrhu byly, jsem si ani neuvědomila, že jsem Jotu vynechala, až potom doma mi to došlo.

Přemýšlela jsem i, jestli nenavštívím některou z přednášek, ale nakonec jsem se k tomu nějak nedostala. Líbila by se mi beseda s Terezou Janišovou a Barborou Tuzarovou od CooBoo, ale nakonec jsem ji nestihla. Když jsme odcházely viděly jsme ještě chystání besedy s Marcelou Remeňovou, autorkou Osmi světů, knihy, do které jsem se alespoň já nedokázala začíst a tak jsem ji odložila, ale většina lidí ji hodnotí kladně. Tato beseda mě nezaujala knihou, ale samotnou autorkou, které je teprve patnáct, což je stejně jako mně a už jí vyšla druhá kniha. Proto bych chtěla Marcelu poznat a udělat si o ní nějaký obrázek.

Na veletrhu byly samozřejmě slevy, ale většinou jenom několik procent, takže jsem aktuální knihy
nekupovala. Sehnala jsem ale hodně knížek ve velkých slevách, protože už nejsou nejnovější nebo nejoblíbenější. Tak jsem pořídila celkem osm knížek po deseti, dvaceti korunách, což je neskutečně výhodné. Normálně knihy moc nekupuji, jenom si je půjčuji, ale byl Svět knihy a navíc za takové ceny, no prostě neberte to. K tomu jsem ještě dostala jednu knížku zdarma, vlastně ani nevím, čím jsem si ji zasloužila, ale moc za ni děkuji nakladatelství NAVA. Celkově jsem  na veletrhu za knížky utratila okolo stopadesáti korun, což rozhodně není mnoho, na to kolik knížek mám, i když to nejsou nejnovější bestsellery.

Do komentářů mi rozhodně napište, zda jste na Světě knihy byli a jestli odtamtud máte nějaké dobré knížky. Potkala jsem hromadu známých tváří, různých bloggerů a tak, takže jsme se možná viděli i my. :)

5 komentářů:

  1. Takový úžasný festival! To ani nevím, že existuje. Asi jsem špatný milovník knih, nebo moc daleko od Prahy, abych o tom věděla.
    50 korun je hezká cena, já ráda nakupuji v antikvariátu.

    Artis, www.freeday.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Svět knihy se určitě vyplatí jet, ať bydlíš, jakkoli daleko. :)
      Bylo to za stopadesát korun, ale i to je na to množství nízký počet.

      Vymazat
  2. Já tam byla zrovna v ten pátek :D
    Bohužel jsem ale neměla moc, takže jsem to spíš proběhla, ale bylo to super. Knížky mám jen tři, zato z nich mám ale extra radost :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nebyla jsem tam, takže můžu teď jen všem tiše závidět, jaké si ze Světa knihy odvezli skvělé zážitky a knihy... :/ :) Příští rok se ale rozhodně chystám! :)
    Pěkné knížky a taky článek :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá článek :) Závidím ti, že jsi byla na Sbětě knihy :) Já jsem se na něj nemohla přijet podívt, protože jsem se musela učit na zkoušky..Doufám, že za rok už to vyjde :) Přivezla jsi si moc pěkné knížky :)

    OdpovědětVymazat