Vila na Sadové - Recenze

Vila na SadovéVila na Sadové

Autor: Richard Sklář
Překladatel: -
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2015

Realitní makléřka Roberta, které nikdo neřekne jinak než Bo, vlastní se svým bývalým manželem prosperující firmu. Jejich minulost, ale sahá mnohem dál. Před dvaceti lety byli spolu jako agenti ministerstva vnitra na misi v Bosně. A nyní se zde objevuje muž, který má pravděpodobně s jejich misí cosi společného. Zajímá se o koupi prvorepublikové vily v ulici Sadová, jejíž koupi mu Bo může zprostředkovat. Vila má ale své tajemství. V roce 1941 v ní bydlí tajemník starosty Ostravy, který zde začíná psát svůj deník. Na první pohled řádný člen strany ale neobývá se svou dcerou dům sám. Ve sklepě schovává původní majitele vily, židovskou rodinu a sbírku cenných uměleckých děl . . .

Můj názor
Vila na Sadové je knihou, ve které se prolínají dvě časové linie. Ta dnešní s Bo je plná akce a napínavého děje, úryvky z deníku Johanna Proskeho zase představují život a zoufalství za druhé světové války, ale i naději a sílu, kterou tito lidé museli mít. Tyto dvě linie navzájem z počátku nic nespojuje, ale už brzy se začnou objevovat skutečnosti, které napovídají, co budou mít společného.

Tato knížka je opravdu dlouhá, má téměř pětset stran a navíc větší formát, než ten klasický, takže přečíst ho přeci jenom nějakou dobu trvá. Zároveň je to ale kniha, do které jsem se v určitém momentě začetla a potom už si ani nevšimla, jak mi stránky ubíhají pod rukama. Jakmile knihu dočtete budete mít pocit, že Bo a její přátele opravdu dobře znáte. Není to jenom o tom, že sledujedeme linii děje, ale dozvíme se mnohé i o její minulosti, rodině, ale také třeba to, jakou má ráda kávu. Nakonec jsem měla pocit, jako kdyby to byla opravdová živá osoba, kterou si můžete oblíbit.

Richard Sklář v knize skvěle propojil vypjaté scény se suchým humorem Bo a jejího bývalého manžela, takže jsem se u akční knihy, která zpracovává poměrně vážná témata, také velmi dobře bavila. Navíc, text je dobře čtivý a přestože se děj rozbíhá do mnoha odboček, vždycky se nakonec vrací zpět k hlavní lince.

Co mě ale překvapilo byl konec. Očekávala jsem od něj něco víc. Byl to dobrý konec, to ano, ale ne tak dobrý, jak jsem předpokládala.

Vila na Sadové se mi opravdu moc líbila. Potěšilo mě, že autor je Čech a je vidět, že je to někdo, kdo v Ostravě strávil část svého života a opravdu dobře to tam zná. Je to opravdu čtivá, zajímavá kniha se složitou zápletkou, která jistě potěší náročnější čtenáře. Knize dávám . . .

8/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment. Další informace o knize tady.