22. dubna 2015

Tlustá nebo tenká kniha - Jarní dumání

Máme tu další Jarní dumání od Syki z Knižního doupěte. Tentokrát na téma Tlustá nebo tenká kniha, což je těžká otázka. Takže do toho . . .

Tlustá nebo tenká kniha

Už jsem přečetla spoustu knížek všech možných rozměrů a šířek. Od těch, na kterých jsem začínala, když mi bylo šest a měly pět a půl strany, po ty bichle, co občas strávím teď. Myslím, že doteď jsem překročila s několika knížkami hranici šestseti stran, ale přes sedmset jsem se ještě nedostala, takže to někdy budu muset změnit :)

Když v ruce držím tenkou knížku, která je dobrá, mám radost, že se už brzy dozvím, jak to dopadne a zároveň jsem zklamaná, protože mě už brzy opustí to, co na knížce miluji, její hrdinové, styl psaní autora a celý příběh. A přesně naopak to funguje s tlustou knihou.

Vzpomenu-li si na všechny knihy, které měly přes těch zmíněných šestset stran, musím uznat, že mě žádná z nich nezklamala. Jsou to knihy, které se mi moc líbily, některé jsem četla i několikrát. První z nich byl bezpochyby Harry Potter a relikvie smrti, kterého jsem poprvé četla asi před třemi roky a od té doby jsem po něm sáhla znovu hned několikrát. Mezi dvě další bichle, které jsem četla a líbily se mi, patří Cress ze série Měsíční kroniky a báječný Čas mezi šitím. Kdo tyhle knížky četl, ví, že všechny tři jsou výborné a čtou se úplně samy, ani si nevšimnete, že jste přečetli další stovku stran.

Ani tenké knížky, ale nejsou k zahození. U mnohých je malý počet stránek naopak vhodný, některé příběhy prostě nejsou stavěné na pětset stran. Mezi ně patří i skvělá novela od Trumana Capota Snídaně u Tiffanyho, která se těsně vejde do stovky a každý, kdo jí četl, ví, že je mistrně vyvedená a 98 stránek je pro tuhle knížku ideální. Navíc, je pravda, že taková tlustá kniha není moc dobře přenosná a nehodí se na cesty, což je pro tenkou knihu jednoznačně výhodou.

A na závěr tu mám jednu perličku, a to knžku, nebo spíše knihu, kterou jsem si půjčila před několika měsíci od sestřenice. Jde o knihu Shakespearovo dílo v překladu Martina Hilského. Obsahuje všechny Shakespearovy hry, básně a sonety. Nepřečetla jsem to všechno, to rozhodně ne, ale jde o to, že kniha má neuvěřitelných 1650 stran a je neskutečně težká. Jenom si zkuste někdy takovou bichli položit na klín a uvidíme, jak dlouho vydržíte číst. :)

6 komentářů:

  1. Já čtu takový ten střed 300-400 stran. To je pro mě taková idelání velikost, tloušťka knihy. Ale každá kniha má něco do sebe. Já mám radši ty tlustší, protože se déle můžu těšit na konec. Zase malé knihy jsou také super, protože je nepotřebuju číst dlouho, navíc, jak říkáš, vejdou se kamkoliv. Takže vlastně s tebou souhlasím :D

    Deny, deny-paradise.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám ráda zlatou střední cestu. Jelikož tenké knihy mají většinou málo rozvinutý/podrobný děj, který mě až tak nezaujme ( určitě to však není pravidlo, i některé tenké knihy jsou úžasné).
    Tlusté knihy jsou naopak až příliš podrobné/obsáhlé a to už mě ty detaily až tak moc nezajímají a kniha mě většinou unudí ... (opět to však není pravidlem)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Záleží na tom, ako ma kniha zaujme. Keď som čítala Střet králů, tých 1200 strán mi prišlo málo, ale pri niektorých knihách sa neviem dostať cez 300 :D

    OdpovědětVymazat
  4. Záleží na tom, ako ma kniha zaujme. Keď som čítala Střet králů, tých 1200 strán mi prišlo málo, ale pri niektorých knihách sa neviem dostať cez 300 :D

    OdpovědětVymazat
  5. Harry Potter ve strankach rozhodne vede :-) vetší bichli jsem asi zatím neměla

    OdpovědětVymazat
  6. Zatím jedna z nejtlustějších knih, které jsem četla, byl román TO od Kinga. Přes tisíc stránek. Moc takových jsem nenašla, ale hodně rozsáhlé byly i Hry o trůny od G.R.R.Martina. Také poslední díly Harryho Pottera byly už obsáhlé...
    Ale knihu se snažím nehodnotit podle toho, jak je tlustá nebo tenká. Želary nebo Jozova Hanule jsou docela útlé knížky, a jak krásné! Nebo třeba Petr a Lucie, to je téměř kapesní formát.
    Pokud má kniha co říct, je jedno, jak je tlustá. Co nesnáším, jsou obsáhlé romány, kde polovina je vata, sloužící na nafukování počtu stránek (a tím pádem víc peněz).

    OdpovědětVymazat