11. července 2015

The Courtship Book Tag



Už dlouho jsem žádný tag nevyplňovala, naposledy ještě na starém blogu. Takže teď bych se chtěla pustit do tohoto tagu, za nominaci vděčím Eliz ze skvělého knižního blogu Wallet of infinity.


1. fáze - Prvotní přitažlivost

Knížka, kterou sis koupila kvůli krásné obálce.

- Tady to je asi Selekce. Nekoupila jsem si jí, ale četla jsem jí právě kvůli obálce, která je prostě nádherná. Myslím, že to ale víme všichni. :)

2. fáze - První dojem
Knížka, která tě dostala tvou anotací.

- Knihou, kterou jsem se rozhodla si přečíst jenom podle její anotace je Samota. Na první pohled mě to zaujalo, ale po přečtení jsem byla poměrně zklamaná.

Stránkami tohoto kouzelného příběhu putují nezapomenutelné postavy, které se čtenáři zaryjí hluboko do srdce: okouzlující zloděj Bruno Labastide, muž, který lidem předepisuje knihy, mladý pašerák slov, lovec snů i krásná Japonka s medovýma očima, jež ve svém benátském bytě každou noc vzdoruje osudu. Tento magický román nás vezme na cestu kolem světa, z Paříže do Buenos Aires, z Benátek do Šanghaje, z Guatemaly do Bagdádu, a umožní nám účastnit se podivuhodného dobrodružství svých zvláštních postav, osamělých ztroskotanců, kteří však dokážou to nejkrásnější a nejušlechtilejší na světě — udělat jiné šťastnými.

3. fáze - Sladké řeči
Knížka, která tě dostala díky stylu, kterým je napsána.

-Tady to bude určitě Strážkyně pramene, docela neznámá dystopie od Emmi Itaranty. Příběh je milý a poměrně napínavý, ale co mě úplně odrovnalo je to, jak autorka píše. Byla to próza napsaná stylem básně. :) 
"Jsme děti vody a spojencem vody je smrt. Vodu ani smrt od nás nelze oddělit, neboť jsme utvořeni z proměnlivosti vody a z blízkosti smrti. Voda a smrt se vždy vyskytují společně, ve světě i v nás, a jednoho dne voda, která proudí v naší krvi, vyschne." (str. 129)

4. fáze - První rande
První díl série, který tě přiměl koupit si zbytek.

- V levných knihách jsem narazila na Past, knihu od Lauren deStephano. Nečekala jsem od ní nic zvláštního, ale když jsem se do ní začetla, už jsem ji nedala z ruky. Potom následovala koupě druhého dílu a protože ten třetí u nás nevyšel a asi ani nevyjde, tak uvažuji o tom, že si třetí díl objednám v angličtině (a to už je u mě, co říct. :))

 

5. fáze - Pozdní noční hovory
Knížka, která tě přiměla zůstat vzhůru celou noc.


- Myslím, že jsem ještě nikdy nezůstala, kvůli knížce vzhůru celou noc doma, ale když jsem jela celou noc autobusem, tak jsem ji strávila skoro celou nad knížkou Carova tajná dcera. Nevím, jestli se to počítá, ale rozhodně mě ta kniha zaujala dost na to, abych nešla spát.


6. fáze - Vždycky v mé mysli
Knížka, o které jsi nemohla přestat přemýšlet

- Touto knížkou byl určitě Čas mezi šitím. Už jsem to sice četla asi před půl rokem, ale přestat přemýšlet nad tím nemůžu doteď. 

7. fáze - Fyzické sblížení
Knížka, která tě zaujala tím, jaká je na omak. 

-Na omak má úžasnou obálku Bujná fantazie Olivie Joulesové. Oproti normálním obálkám je úžasně hebká a taková matná s měkkým vystouplým písmem. Jestli se to tak dá říct. :)

8. fáze -  Setkání s rodiči
Knížka, kterou bys doporučil rodině a známým.

- Tady je to opět můj oblíbený Čas mezi šitím, po dočtení jsem ho doporučila spoustě lidí. Navíc, myslím, že se tam najde pro každého něco, historie, romantika, humor a akce. Skvělá kombinace. Akorát to asi není moc pro kluky. Takže jinak Hunger games, Hon a Saeculum.

9. fáze - Sdílej lásku
Knížka nebo série, u které si jsi jistý, že ji budeš číst ještě mnohokrát.

- Ještě mnohokrát budu určitě číst Harryho Pottera jako asi ostatně hodně knihomolů. Už teď jsem některé díly četla pětkrát a když se do něj pustím padne na mě taková nostalgie. Jinak se ráda vracím k Deníku malého poseroutky, který jsem četla jako mladší a pobaví mě stále stejně i teď, takže si ho občas prostě jen tak beru a pročítám si ho. 


10. fáze - Sdílej lásku
Koho do TAGu označuješ?

K napsaní tagu nominuji Denyii a SeaBook. Doufám, že si s tím poradíte dobře. :)

5 komentářů:

  1. Polovinu knih neznám xD Možná ani to ne :D Ale nevadí. TAG se ti povedl a docela se mi líbí tak zamýšlím nad tím, že bych ho asi i udělala :D
    Super článek:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ta anotace knihy Samota je strašně pěkná, vůbec se nedivím, že tě tak oslovila :)
    A Harry Potter a Deník malého poseroutky jsou super :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkně jsi TAG vyplnila :) Ty máš Sever? Já mám doma první dva díly a ráda bych sehnala i třetí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím ne, chtěla bych si ji přečíst toto léto, sehnala jsem ji na ebay, protože je jenom v angličtině. Stála, myslím, něco okolo 200 kc i s poštovným.

      Vymazat
  4. Super tag :D děkuji za nominaci, v nejbližší době se pokusím vyplnit :D

    OdpovědětVymazat