29. října 2015

Jaké to je být nejlepšími přáteli za války? (Krycí jméno Verity - RC recenze)

 

Krycí jméno VerityKrycí jméno Verity

Autor: Elizabeth Weinová
Nakladatelství: COOBOO
Překladatel: Petr Eliáš
Rok vydání: 2015
Počet stran: 308

V říjnu 1943 se nedaleko Paříže, v okupované Francii, zřítilo britské špionážní letadlo. Jeho pilotka a pasažérka byly nejlepší přítelkyně. Jedna z dívek má naději, že přežije. Druhá hru o život prohrála dříve, než začala.
Když Verity chytne gestapo, myslí si, že nemá žádnou šanci na přežití. Jako tajný agent chycený na nepřátelském území zažívá nejhorší noční můru jakéhokoliv špióna. Nacisté ji ale ihned nezabijí, dají jí na výběr: Buď jim odhalí svou misi, anebo ji strašlivým způsobem popraví.
A ona se rozhodne říct jim pravdu. Avšak ne takovou, jakou očekávají.
Na každém kousku papíru bojuje Verity o svůj život. Odhaluje svou minulost, vypráví, jak se seznámila s pilotkou Maddie. Lituje svého selhání a ukazuje svou kuráž a zoufalou touhu dostat se domů. Ale budou její odhalení stačit SS? Pomohou jí její vyzrazená tajemství přežít?

"Najít nejlepšího přítele je jako zamilovat se." (Str. 65)

"Svoboda, ach, svoboda. Dokonce i se všemi nedostatky, večerním zatměním, bombardováním, nařízeními a běžným životem tak nudným a šedivým - jakmile překročíte Lamanšský průliv, jste svobodní . . . Co byste radší, bezednou zásobu Chanelu, nebo svobodu?" (Str. 136)

  Přečtěte si recenzi na ČBDB.

Anotace: odkaz.

5 komentářů:

  1. Taky jsem tuhle knížku před nedávnem přečetla a musím říci, že ve mě zanechala hluboké dojmy..

    OdpovědětVymazat
  2. Mám ráda válečné knihy. Tato kniha vypadá napsaně trošku jinak a tím mě zaujala. Teď bohužel musím číst knihy k maturitě, ale ráda si ji někdy příště přečtu.

    Artis, www.freeday.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Ami: Historické knihy - to je něco pro mě!
    O knihu jsem si psala jako rec. výtisk, ale pořád ho paní neposlala, takže nevím...Ale rozhodně se na Verity hrozně těším a doufám, že to bude tak dobré, jak všichni říkají!

    OdpovědětVymazat
  4. Na tuhle knihu se chystám příští týden. Jsem vážně zvědavá, jak se mi bude líbit :)

    OdpovědětVymazat
  5. Výborná recenze :) Takhle knížka mě svou anotací nezaujala, protože moc nemám ráda historické a válečné knihy.. ale všichni ji moc chválí, takže jí dám šanci :)

    OdpovědětVymazat