2. listopadu 2015

Vyvolená bohy - Smrtící dotyk (RC recenze)

Smrtící dotykVyvolená bohy - Smrtící dotyk

Autor: Melinda Salisbury
Překladatel:  Romana Bičíková
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2015
Počet stránek: 254

Sedmnáctiletá Twylla je ztělesněnou dcerou bohů. Každý měsíc pozře jed, aby dokázala, že se stále těší přízni bohů a její dotyk se tak stává smrtící pro všechny kromě královské rodiny. Proto je také zaslíbena korunnímu princi. Za to ale platí vysokou daň - je totiž královinou popravčí.

Když do služby nastoupí nový strážný, všechno se změní. Právě on Twylle ukáže, že její schopnosti možná nejsou takové, jakými se zdají být. . .



Vyvolená bohy zaujme už svým námětem. Dívka, která se nemůže nikoho dotknout, s nikým se sblížit, protože by ho okamžitě zabila, je fascinující. Svým způsobem to připomíná starověké náměty jako např. Midasův dotek. Autorka se pustila do tématu, se kterým si mohla báječně pohrát, rozebrat ho do podrobností a vytvořit, tak opravdu zajímavé čtení. Popravdě ale nic z toho neudělala. Melinda Salisbury sepsala příběh jednoduše a nezabývala se tím, co všechno by se Twylle mohlo stát.

Místo toho vsadila na v YA literatuře osvědčený milostný trojúhelník, který si je v mnoha knihách až neskutečně podobný. Trojice Twylla, princ Merek a strážce Lief, působí naprosto bez jiskry. Nestihla jsem si oblíbit ani jednoho z Twylliných nápadníků, protože jim samotným autorka mnoho prostoru nevěnovala. Dopadlo to tak, že mi bylo úplně jedno, se kterým z nich skončí, což knize v mých očích rozhodně nepřidalo na atraktivitě.

Co ale rozhodně slouží autorce ke cti, je čtivost příběhu. Stránky utíkají před očima, ani si nevšimnete, že jste přečetli sto stránek. S tím také souvisí to, že autorka opravdu umí překvapit. Několikrát se jí to úspěšně podařilo, ale vzápětí to zadupala tím, jak se Twylla se vším lehce vyrovnala a opět se rozhodovala, koho si má vybrat za manžela.

Samotná Twylla mi připadala jako taková univerzální ženská hrdinka. Všechno zvládala, z ničeho nebyla moc dlouho zničená a moc nad ničím nepřemýšlela. Chvílemi mi připadala úplně hloupá. Jako kdyby se jí celé to "velké tajemství" vznášelo přímo před nosem.

Vyvolená bohy je poměrně příjemné počtení, pokud máte chuť na klasické fantasy pro mladé s předem vytyčeným koncem. V knize se také hodně řeší otázka náboženství a existence boha, ale žádné hluboké myšlenky rozhodně nečekejte. Z velké části je to vlastně romantický příběh prošpikovaný nějakým tím akčnějším prvkem. Knize dávám . . .

5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment. O knize si můžete přečíst tady.

6 komentářů:

  1. Pořizovat si knihu domů se nehodlám, ale přečíst bych si ji chtěla :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já z téhle knihy byla docela zklamaná. Čekala jsem něco lepšího... Pěkná recenze, naprosto s ní souhlasím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na tuhle knihu jsem hodně zvědavá. Blogeři se dost míjí v názorech. Podle někoho je to bomba, podle někoho zklamání, tak uvidím, kam se zařadím já :)

    OdpovědětVymazat
  4. Máš moc pěknou recenzi��knížka mě zaujala i když nevím jestli bych ji dokázala přečíst ��

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkná recenze :) Právě na tuhle knížkujsem dost zvědavá, podle obálky a anotace mě láká, slibovala jsem si od ní docela dost..No tak uvidíme, čím mě překvapí :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tuhle knihu si chci určitě přečíst, ale nejsem si jistá, jak se mi bude líbit, proto to oddaluji. A po tvé recenzi to oddálím asi ještě o kousek. Ale určitě si ji brzy přečtu :)

    OdpovědětVymazat