Jak najít lásku - RC recenze

Jak najít lásku

Autor: Cecelia Ahernová
Překladatel: Ludmila a Tomáš Havlíkovi
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Motto

Když se Christine ocitne na špatném místě ve špatnou dobu a přímo před jejíma očima se zastřelí muž, je to pro ní obrovský šok. Tak obrovský, že ještě ten den odejde od manžela, se kterým se cítí znuděná a zoufalá. Navíc má finanční problémy a celý její život se hroutí. Proto, když prochází kolem dublinského mostu a spatří muže, který se z něj chystá skočit, je rozhodnutá udělat cokoli proto, aby ho zachránila . . . A tak se zaváže, že mu během dvou týdnů, do jeho třicátých patých narozenin, ukáže, proč stojí za to žít.

Hledáte lásku? Hledáte příručku o tom, jak takovou lásku objevit? Christine podobné příručky miluje. A nemusí být zdaleka jenom o lásce. Hromadí příručky o všem možném a spoustu aspektů svého života podle toho řídí. Jak najít lásku ani jak zachránit muže, který chce zemřít, jí ale žádná příručka neporadila. Musela si vystačit sama a tato změna je jedna z mnoha věcí, o kterých tato kniha je.

Cecelii Ahernovou proslavil zejména její román S láskou Rosie, ale já přesto musím napsat, že její nejnovější kniha se mi líbila více. Autorka se nebála pustit do silného tématu, kolem kterého chodí ostatní jen po špičkách. Přesto nezapomněla, že nepíše tragédii, ale román pro ženy a přestože vytvořila tak trochu neuvěřitelný příběh, věřím, že čtenářky budou hltat každé jeho slovo.

Její hrdinové nejsou nijak zvlášť výjimeční, Christine i Adam se chovají jako typičtí romantičtí hrdinové, ale kdo by se tomu vlastně divil? Koneckonců je to romantická kniha. On je bohatý, prominentní synek, ale zároveň zoufalý muž, který se cítí být uvězněn ve svém "dokonalém" životě. Ona je laskavá žena, která se rozhoduje rozumem místo srdcem. I přes toto velké klišé, ale Cecelia dokázala popsat vztah těchto dvou lidí naprosto výjimečně a poutavě. Ať už jste sebevětší odpůrce tohoto žánru, budete hltat každé slovo a toužit po dalších.

Je samozřejmě pravda, že v příběhu se vyskytuje mnoho nepravděpodobných náhod a souher okolností, ale o tom ten příběh koneckonců je. Nachází se v něm sice zvýšené množství sebevražd a myšlenek na ukončení života, ale přestože by se mohlo zdát, že to bude příběh ponurý a smutný, vůbec tomu tak není. Naopak není to příběh o smrti, ale o životě, o touze po něm a o tom, jaký smysl má vlastně před ním utíkat. Cecelia donutila nejen svoje hrdiny, ale i čtenáře, aby si uvědomili cenu života a vážili si ho. Na stránkách zjevně na první pohled průměrného románu vyjádřila svoje názory na sebevraždu a ukázala, že taková věc se netýká jenom nešťastného člověka, ale i jeho okolí. Přesto pokud budete během čtení plakat, nebude to smutkem, ale dojetím.

Jak najít lásku je čtivě napsaná kniha, která skrývá poselství. Samozřejmě, mohla bych mu vytknout milion věcí, jako třeba snadno předvídatelný sladkobolný konec nebo neuvěřitelnou naivitu, ale není to koneckonců to, co od románů pro ženy čekáme? Chceme u nich uniknout od reality a znovu a znovu zažívat sladký konec našich hrdinů. Asi tak nějak doufáme, že ho budeme mít taky. A Cecelia naznačuje, že ho opravdu mít můžeme, pokud na něj nebudeme jenom čekat, ale budeme se opravdu snažit ho získat. Knize dávám . . .

7/10

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji společnosti Albatrosmedia.cz. O knize si můžete přečíst zde.